søndag den 8. juni 2008

29 billeder...

Da Kuala Lumpur er udstyret med langt hurtigere internet, end det jeg maatte lide under i Indonesien, har jeg hermed kunnet uploade en maengde billeder, det foerhen ikke var mig muligt.
Billederne er indlagt i kronologisk orden, og jeg har begraenset mig til at give hvert en kort overskrift.

I Puwarkarta lidt uden for Jakarta sov jeg hos Yusuf og hans hoejgravide kone:


Jeg blaffede op langs Sumatras vestkyst. Her ses den smukke morgen efter en lang nats hulafvigelser:


I Sungai Penuh ikke saa langt fra Bjerget, Kerinci, boede jeg hos Yan, som med sin Honda motorcykel er medlem af en Hondaklub. I denne moedes de hver loerdag aften, hvilket det var, netop da jeg besoegte ham:


Formanden for klubben gjorde mig til aeresmedlem, idet jeg fik overrakt klubbens klistermaerke:


Den smukke Kerincidal med kaneltraeer og tebuske:


En fantastisk morgen ved De 7 Bjerges Soe:


Hvid morgenmad:


Min guide hidkalder den udhulede traestammes ejer, der hjalp os over soen:


Et yderst behageligt stykke roning:


Paa tilbagevejen hilste jeg paa fyren her:


Hjemme hos Yan igen fik jeg morgenmad med blomterchips:


Fra Padang maatte jeg opholde mig til soes i 20 timer, foer jeg stod af, klar til jungletrekking paa Siberut:


Hos de smaa familier inde i junglen saa jeg hvordan de tilbereder sago, som kort fortalt er palmeindmad, der bliver stegt i ejne blade:


Ca. en gang om maaneden gaar manden paa jagt med bue og pil. Her haenger et par af hans fine trofaeer fra aber og kaempe flagermus:


Min guide, Kornelius, til hoejre og Bombom til venstre, der er indehaver af et smukt vandfald:


Et rigtigt tusindben:


Her er Kornelius vokset op, absolut det smukkeste sted jeg boede:


Morgen set fra hytten:


Mig og det meste af familien:


Kakao:


Kornelius` soen har faaet hjaelp fra Unesco:


En af de mange orangutanger jeg var heldig at moede i junglen nord for Medan:


Laekre forfriskninger i junglen:


2 Kaempe monitor lizards noed godt af vore kyllingerester:


Paa udkig efter de store hornbill fugle:


Jeg fandt en grotte paa egen haand og havde vidst lidt for meget tid! Hvis du kigger godt efter kan du se min egen version af Gollum:


The Grand Mosque i Medan:


De 415 meter hoeje Petronas Twin Towers i Kuala Lumpur:

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Fede billeder...!

Anonym sagde ...

meget interessant, tak