mandag den 10. september 2007

På med vanten!

Selvom det stadig er varmt hernede, har jeg lige taget den berømte vante på, for nu har jeg begravet mig selv i stilhedens larm alt for længe!
Før jeg for alvor går i gang, vil jeg gerne rette en tak til Ben, Søs og "Anonym" for at give mig den motivation jeg havde brug for til vantapåtagningen - uden jer var dette indlæg ikke blevet til noget!

Jeg har valgt at lave ét langt come-back-indlæg. Det første jeg har lyst til at dele med dig er et fantastisk billede taget af mig oppe på "The Peak", som er en udsigtsplatform på Hong Kong Island. Den høje bygning ud for mit venstre øre er med sine 88 etager den højeste bygning i Hong Kong.



På det næste billede står jeg ved siden af pagoden ved "10.000 Buddhas temple", som ligger et kvarters gang fra Ascension House. Jeg har ikke talt efter, men det skal nok passe at der er op imod 10.000 statuer af Buddha på stedet!



Her har jeg valgt at tage den før omtalte højeste bygning i min hule hånd! Bygningen hedder iøvrigt IFC 2 - International Finance Center 2, IFC 1 er kun halvt så høj.



På det følgende har jeg været så rar og flink at udpege Bank of China for dig:



Om lørdagen tager vi på Outings (Udflugter). Her er et billede af Hedi og mig, hvor vi spiser frokost på en outing til Stanley Beach på sydsiden af Hong Kong Island. Hedi har boet hos os i lang tid, for hun venter på at kunne tage til Skotland for at studere videre.



I tirsdags var vi et smut over grænsen til Kina for at få vores visa sat i passet og når vi nu alligevl var der, valgte vi at betale de 20 kr. det kostede at få både manicure og pedicure!
Det er David og Susie der sidder til venstre for mig og på min højre side sidder vores kære amerikanske pastor, John Lemond.



Det sidste billede jeg har valgt at bringe er fra en restauranttur i fredags. Simon Pang, som jeg har mødt i en kirke hernede, inviterede på due, så Anders og jeg joinede ham. Due smager rigtig godt, og det samme gør struds, som vi også fik lov til at smage, det var alt i alt et yderst delikat måltid mad.



Ellers kan jeg fortælle at jeg i morges overgik mig selv ved at stå op kl. 6 for at løbe ned til den lokale svømmehal! Da jeg kom derned var der en masse pensionerede kinesere, der ventede på at svømmehallen skulle ådne. Da den endelig åbnede var det som at stå i kø til en koncert, for pensionisterne kravlede under porten, før den var gået op. Selvom jeg allerede havde badebukserne på da jeg kom og var ret hurtigt igennem omklædningsrummet, var bassinerne allerede fyldt op da jeg kom! Men der var på trods af alt plads til mig...

I eftermiddag har jeg tænkt mig at leje en cykel for at se mig lidt omkring, nu er det oså 2 måneder siden jeg sidst har siddet på sådan en, så det skal blive godt.

Hvis du har lyst til at se flere billeder kan du gå ind på min Photobox-side her.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Dejligt at høre fra dig igen. Og se nogle billeder. Du ser jo bedre ud end nogensinde!!

AnthonTHolm sagde ...

Ja mega fedt at høre fre dig, og se dejlige billeder. fedt med den måde du tager dem på grafisk. men du behøver ikke holde succesen her.

Kram din lille bror

Anonym sagde ...

Anonym er tilbage i glimrende form, han har netop spist 2 stk. franskbrød med smør og nutella, hvorefter han drak en halv liter kakao mælk og en dejligt energifyldt snejl, mums
Det er lige hvad en økonomi studerende har brug for inden en rum tid i en kedeligt klasselokale venter.

Hilsner fra CBS

Where university means business

Hvis I forstår sådan en lille en!

Anonym sagde ...

Sikke nogle pæne bygninger, der er i Hong Kong :) Gadvide om Hong Kong skal være next stop på listen for rejsemål for en ung antropologistuderende som mig...? Skønt at følge med i dine oplevelser, bliv endelig ved med at skrive.

Anonym sagde ...

Kan du ikke tage noget struds med hjem til mig, så kan du få en leverpostej i bytte!

Jeg synes i øvrigt ikke at due smager godt!

Jeg giver Vestergaard fuldstændig ret: Du ser bedre ud end nogensinde !!

Anders sagde ...

Tak for alle komplimenterne! Jeg skal se hvad jeg kan gøre mht. lidt struds til dig Anders...