torsdag den 22. maj 2008

Noejes er ikke noget daarligt ord!

Du maa i dette indlaeg noejes med mine ord, for jeg har efterladt ledninger og andet overfloedigt hjemme hos en fyr jeg moedte i en bus i Jakarta`s kaerestes faetter - ja man kan komme langt med de rigtige forbindelser!
Det blev desvaerre ikke til nogen euforisk vulkanbestigning i denne omgang, da Gunung Kerinci i oejeblikket er aktiv og derfor lukket. Istedet tog jeg 3 dage op til Danau Gunung Tujuh = De 7 bjerges soe, som ligger i ca. 2000 meters hoejde og dermed er Sydoestasiens hoejest beliggende soe, saa jeg fik alligevel besteget noget. Med mig havde jeg min kaere guide, Abdul Pani.
Der var til gengaeld en smule eufori, da fuldmaanen oplyste soeen og bjergene omkring, og jeg sad paa en sten i vandet og langsomt lod naturens afgrundsdybe fred tage mig med til det sted, hvor kun overflod af tid kan bringe en.

Efter endnu en smuk 8 timers bustur stod jeg igaar af i Sumatras 3. stoerste by, Padang, og efter en smule besvaer kom jeg endelig hjem til Meru, faetteren, hvor jeg sov i nat.
I aften har jeg saa billet til at blive sejlet de 12 timer det tager at naa ud til den stoerste af Mentawaioeerne, Siberut. Her satser jeg paa, at jeg kan finde en guide, der vil vise mig vejen til en af de gamle stammer dybt inde i junglen, hvor jeg saa vil opholde mig i 3-4 dage, men nu maa vi se, hvordan det gaar...

1 kommentar:

AnthonTHolm sagde ...

NIce Nice, det lyder da vildt edylisk, rigtig romantisk. det er dejligt at kunne følge med i hvor du er henne af i verden hele tiden, bliv endelig ved.