fredag den 27. juli 2007

Living on a mountain in a jungle...

Ak ak!.... Jeg havde egentlig intentioner om at levere indholdsrige, velformulerede, velinformerende og fyldestgørende indlæg på denne blog, men ak! - Her sidder jeg en fredag eftermiddag med hovedpine, en lille sult i maven og et værelse der egentlig skulle have sit tredje lag maling nu! Disse tre ting udgør altså den vippe hvorfra jeg springer ud i andet indlæg på denne blog. Absolut ikke det bedste udgangspunkt, men hvor der handles - der spildes! (Eller hvor der er spildt - der har jeg handlet!!!)
Nå, men nu er jeg her, og nu er jeg trods alt igang...

Vi har nu arbejdet ca. 2 uger og det går rigtig godt! Jeg har lavet os en arbejdsplan der giver os fri ca. hver anden weekend + 2 sammenhængende dage om ugen, og denne weekend har jeg fri.
Ellers kan jeg fortælle at vi har haft besøg af en del aber! De finder det åbenbart morsomt at hamre på vores tag tidligt om morgenen, første gang vi hørte det, troede vi det var torden! Men så gik vi ud og fandt ud af, at de forståeligt nok synes om de frugter, der er i træet lige uden for vores dør. Og den anden morgen blev David jagtet af en forholdsvis stor abe, fordi den kunne se at han gik med nadverbrød til morgengudstjenesten! Forleden gik jeg ud og filmede dem midt i deres frokost:



Der skulle også være rimelig store giftige slanger, der af og til krydser stierne, men ingen af os har været heldige at støde på dem endnu. Ellers har vi masser af gekkoer inde i huset, Det er en øgleart, der har en milliard hår på hver fod og derfor kan klatre på alt undtagen teflon selvfølgelig! De er 5-10 centimeter lange og er nyttige fordi de spiser myg, men de skider ned i vores tastatur, og overrasker os af og til ved at sidde i håndvasken eller i det tøj, der ligger på sofaen! Sådan ser de ud de små søde væsener:



De er mig lidt alien-agtige med deres fiskeøjne og klamme hud (jep jeg har efterhånden haft et par stykker mellem fingrende, men man skal passe på, når man jagter dem, for får man kun fat i halen, ryger den bare af, og så står man der med en sprællende hale mellem fingrende, som i øvrigt først mister sprælleiveren efter nogen tid!)

Vi handler ind 2 gange om ugen, hvor vi 2 mand stærk fylder en vandrerygsæk hver med mad, og det, der kan holde sig, får vi leveret dagen efter, men vi skal stadig ned ad godt 200 meter trapper for at hente det.

Alt dette giver en god følelse af at vi bor i junglen, hvilket er ret sjovt når man efter kun 20 minutters slentren står i Sha Tins nye store shopping center! Desuden er det rart at bo et sted, hvor man kan se stjernerne om aftenen, og så er vores view, da slet heller ikke tosset:



Nå, nu vil jeg se et Southpark afsnit...

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

NÅda, er det meningen at i skal stå for en større gennemrestaurering, eller er det en del af den almindelige vedligeholdelse?
Håber du finder en masse energi du slet ikke troede du havde, og ikke bliver alt for fanget af detaljerne ;-)

Lasse sagde ...

Nice view indeed!

Lyder vildt med aber og de der firben. Spank them monkeys from me :)

Har øglerne skidt ned i din kære MacBook :-0

Anders sagde ...

ctholm: det er bare vores værelse vi ikke kunne lade være med at give en kærlig hånd, det er blevet rigtig godt. Tak for opmuntringen, den rammer plet:)

lasse: øglerne skider heldigvis kun i den ekstremt langsomme PC på vores kontor - de kan bare våge på at skide på Maja!!!

Lasse sagde ...

Pyha, du må ikke gøre mig så bange :-D

Anders sagde ...

lasse: Sorry old pall - won´t happen again!

Anonym sagde ...

Så fandt jeg også frem! Kan ikke se jeres gruppe billede... Men har jo set jer. Pøj pøj m vippen. Til orientering: en Gekko taber halen, når den bliver bange!! (findes også i Afrika)

Anders sagde ...

inge-marie: Tak for orienteringen, men de har kun tabt halen, når det er den jeg har fået fat i! De sidste jeg har fanget, har ikke smidt halen -> nååå, hvor sødt, de er allerede blevet trygge ved mig!